Felanmälan

Senast uppdaterad den 3 mars 2021

Vi vill gärna veta om du upptäcker något som är fel eller trasigt i Marks kommun. Det kan exempelvis vara trasig gatubelysning, nedskräpning eller ett hål i gatan. Det kan också vara fel som gäller kommunens vatten och avlopp, fastigheter eller anläggningar.

Felanmälan av akuta fel utanför kontorstid, såsom vattenläcka eller inget vatten:

Vid akuta fel under helger och kvällar som inte kan vänta, ring SOS alarm telefon 031 703 17 83. Använd inte e-tjänsten utanför kontorstid.  

Felanmälan genom e-tjänst (dagtid) 

Vi tar emot din felanmälan på vår e-tjänst eller telefon. Vi svarar på din anmälan under kontorstid måndag-fredag klockan 07.30-16.00. 

Klicka här för att komma till e-tjänsten för felanmälan 

I e-tjänsten klickar du på den bild som motsvarar det fel som du vill anmäla. Därefter beskriver du felet. När du valt ort kan du se redan registrerade felanmälningar.

Dina kontaktuppgifter används endast för att vi ska kunna ge dig en uppföljning på det anmälda ärendet.

Vad händer med ditt ärende?

I e-tjänsten för felanmälan kan du följa ditt ärende. Om du drar muspekaren över punkten (röd, blå eller grön) så kan du se vilket nummer ditt anmälda ärende har samt vad som gjorts med ärendet.

Felanmälan sophämtning och slam

Kontakta LBC - kontaktuppgifter hittar du nedan på denna sida.

Om din LTA-anläggning larmar Klicka här för mer hjälp 

 

 

Publicerad av: Marks kommun