Senast uppdaterad den 19 december 2023
Söker du ett intressant och stimulerande arbete?
Kompetens & Resursenheten i Marks kommun rekryterar och samordnar
tim-/sommarvikarier inom vård och omsorg i följande verksamheter:
- Vård och Omsorgsboende
- Hemtjänst & Nattpatrull
- Funktionsstöd
- Personlig assistans
- Socialpsykiatri
Som omvårdnadspersonal tillför du ett värde i vardagen för någon annan och hjälper personer med olika insatser för att de ska kunna leva det liv de önskar.
Du stödjer våra brukare vid bland annat personlig omvårdnad, i måltidssituationer samt främjar deras sociala kontakter. Du är en viktig resurs för andra människor, därför krävs det att du har intresse för och tycker om att arbeta med våra målgrupper.
Att kommunicera och ge god service är en mycket viktig del i arbetet och du behöver därför ha både muntliga och skriftliga färdigheter i svenska språket samt god datavana.
Arbetet innebär varierande arbetstider under vardagar samt helger, och en del av tjänsterna innebär nattarbete.
För att arbeta som timvikarie är det krav på att du ska ha fyllt 18 år och för vissa tjänster krävs det även att du har körkort.
Rekrytering av tim-/sommarvikarier sker löpande under våren 2024.
OBS!
Viktigt att du lägger upp rätt mejladress när du ansöker.
Om du går vidare i rekryteringsprocessen till intervju får du besked om det via mejl.
Du kommer då att få förslag på intervjutider via mejlet.
Har vi fel mejladress till dig, når vi dig inte så att du kan få besked om du har gått vidare eller ej.
Innan vi kan erbjuda dig en eventuell anställning behöver du uppvisa ett utdrag från ditt belastningsregister. Tänk på att det tar ca en vecka innan du får det, så beställ i god tid. Ditt belastningsregister beställer du hos polisen: polisen.se
Vi tar även referenser innan vi beslutar om du går vidare i rekryteringsprocessen eller ej.
Det är då bra om du har förberett 2 st referenser med namn, telefonnummer samt mejladress till intervjutillfället för att påskynda processen.
Välkommen med din ansökan redan idag!
Publicerad av: Marks kommun