På grund av otjänligt vatten i Björketorp och Fotskäl går kommunen ut med en rekommendation om att koka vattnet. Läs mer under nyheter här nedan på Mark.se.
Senast uppdaterad den 9 december 2020
Vem som helst kan drabbas av våld i nära relationer.
Våld i nära relationer kan se ut på olika sätt.
Ibland är det någon man är ihop med som är våldsam.
Ibland är det familj eller släktingar.
Det kan också vara barn som är våldsamma
mot sina föräldrar.
Det är olagligt att utsätta någon för våld.
Exempel på våld:
Det är vanligt att våldet ökar mer och mer.
Det är också vanligt att en person som blir utsatt för våld
känner att det är personens eget fel.
Men kom ihåg att det aldrig är ditt eget fel.
Du har rätt att leva ett liv utan våld.
Du som är utsatt för våld har rätt att få
information, skydd och stöd.
Exempelvis kan du få någon att prata med.
Även dina barn har rätt till stöd.
Kontakta oss så hjälper vi dig.
Du behöver inte berätta vad du heter
eller vem du är.
Du hittar våra telefonnummer längst ner på sidan.
Du som mår dåligt eller blir utsatt för våld
kan få hjälp av socialtjänsten.
Ring oss.
Du hittar våra telefonnummer längst ner på sidan.
Du kan också ringa för att ställa frågor
om du mår dåligt eller behöver råd.
Behöver du dölja ditt besök i webbläsarens historik? Här finns en guide för dig.
Publicerad av: Marks kommun