Sidans innehåll

Lediga jobb

Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet? Då har vi inte bara något gemensamt – då är det just dig vi söker.

Hos oss hittar du jobben som bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du chansen att utvecklas och göra karriär, samtidigt som du skapar mening och nytta för andra.

Vi är en kommun i utveckling och framtidstro, och vi växer så det knakar. Varmt välkommen med din ansökan!

Så här hanterar vi dina personuppgifter när du söker jobb hos oss.

Rekomenderade länkar för dig

Handläggare på förvaltningsövergripande nivå

Om oss

Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också. Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer du göra livet för alla de som bor och verkar här lite enklare. Och det är något vi värdesätter högt. Vår vision är att vara en nära kommun med människan i fokus. Nära varandra, vår omvärld och framtiden. Vi vill vara ett närvarande samhälle som med lugn och värme står bakom ryggen och tar emot våra 35 000 invånare, 3 600 medarbetare och hundratals företagare. Då blir varenda medarbetare hos oss betydelsefull. Tillsammans ser vi till att ett helt samhälle fungerar.

Om rollen

I arbetet som handläggare på förvaltningsövergripande nivå har du flera varierande arbetsuppgifter. Du kommer att arbeta i ett team där ni har olika ansvarsområden, samtidigt som ni förväntas samarbeta och stötta upp för varandra. I ditt huvuduppdrag kommer du hantera förvaltningens registratur, informationshantering, e-arkiv, samordning av statistik, statsbidrag och dataskydd. Du förväntas självständigt planera, kvalitetssäkra, utveckla och driva de olika processerna och uppdragen. Inom dessa områden kommer du att delta i nätverk som sträcker sig över förvaltningarna inom kommunen. Du arbetar proaktivt och samarbetar med olika funktioner på förvaltningen och inom kommunen. Uppdrag kommer att ges från administrativ chef eller från ledningsgruppen. Du förväntas även stötta chefer och medarbetare i frågor kopplade till ditt uppdrag. I tjänsten kommer du självständigt att hantera olika arbetsuppgifter, vilka kan komma att förändras utifrån verksamhetens behov, detta då vi befinner oss i en fas där vi ser över hur vi arbetar och hur vi använder kompetensen där den gör mest nytta. Du kommer arbeta på barn- och utbildningsförvaltningens centrala kontor i Kinna tillsammans med kompetenta och erfarna handläggare, utredare och verksamhetsutvecklare. Vi finns som stöd till kommuninvånare, nämnd, verksamhetschefer, rektorer, medarbetare och inte minst till varandra.

Om dig

Du har arbetat inom kommun och har kunskap om dess styrning och organisation, det är mediterande om du arbetar med utbildningsfrågor, arbetsmarknadsfrågor, integrationsfrågor eller liknande. Vi ser gärna att du har goda kunskaper om de lagar och regler som styr det kommunala och beslutsfattandet, så som kommunallagen, förvaltningslagen, skollagen, offentlighet- och sekretesslagen samt dataskydd/GDPR. Du är professionell i din yrkesutövning, serviceinriktad, tillmötesgående och analytisk. Du anstränger dig för att hitta lösningar och gör ditt yttersta för att vara ett gott stöd och ge god service till förvaltningsledning, rektorer/enhetschefer och kollegor. Du kan arbeta självständigt och är även en god samarbetspartner, du kan prioritera och klarar av att hantera olika situationer som uppstår på ett lugnt och lösningsfokuserat sätt. Du är driven och tar initiativ till utveckling av arbetssätt och rutiner. För att trivas i rollen är det viktigt att du kan tänka dig att ta dig igenom arbetsuppgifter som periodvis kan upplevas som repetitiva. Du är van vid att jobba med och förstår komplicerade språkliga underlag och du kan även producera egna dokument av hög kvalitet. Du är ansvarskännande och arbetar systematiskt och strukturerat för att uppsatta tidsramar ska hållas. Du har god förmåga att se helhet och sammanhang samtidigt som du är noggrann med detaljer. Du har hög digital mognad där du aktivt har arbetat i Officepaketets olika program och digitala ärendehanteringssystem.

Om tjänsten

Tjänsteort: Mark

Antal tjänster: 1

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Sista ansökningsdagen: 2024-12-08

Övrigt

Intervjuer kommer att ske 12 december. Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle. Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten. Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom exempelvis attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, hyrcykel, pensions- och semesterväxling, samt möjlighet till distansarbete-och flexibel arbetstid utifrån verksamhetens behov och utformning. Det är också enkelt att pendla hit från exempelvis Göteborg, Borås och Varberg. Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansökan

Referensnummer C219312

Kontaktpersoner

Camilla Dahlén

Administrativ chef/bit. förvaltningschef

Telefon: 0320-217969

Mejladress: camilla.dahlen@mark.se

Facklig kontakt nås via kommunens växel

Telefon: 0320-217000