Senast uppdaterad den 5 augusti 2022
På Marks Gymnasieskola använder vi oss av Skola24 för frånvarohantering, ledighetsansökan och sjukanmälan.
Om en elev är sjuk och inte kan komma till skolan ska vårdnadshavare göra en frånvaroanmälan innan skolan börjar för dagen. Det finns tre olika sätt:
Du kan göra en ledighetsansökan via webben. Ansökan kan göras senast 14 dagar innan den önskade ledigheten.
Inloggning med Bank-ID
För att alla delar i Skola24 ska fungera optimalt krävs att dina kontaktuppgifter är registrerade. Du kontrollerar och uppdaterar din e-post samt övriga kontaktuppgifter genom att klicka på länken under Uppdatera kontaktuppgifter, längre ner på sidan. Förutom din e-postadress behövs ditt mobilnummer för att kunna utnyttja sms-funktionen i Skola 24.
Klicka här för att uppdatera dina kontaktuppgifter till skolan. Välj "Meny" och därefter "Visa fullständig profil".
När du uppdaterat uppgifterna kan det ta ett litet tag innan dessa överförs till Skola24. Det är en manuell rutin som utförs några gånger per termin.
Här finns hjälp för att använda Skola 24
Publicerad av: Marks kommun