Sidans innehåll

Felanmälan

Du kan kontakta oss om du behöver göra en felanmälan om exempelvis en vattenläcka, avlopp, gator, vägar, avfall, nedskräpning eller gatubelysning.

Felanmälan dagtid

Du kan enkelt göra en felanmälan via vår e-tjänst eller ringa oss på telefon 0320-21 75 50. Vi svarar på din anmälan måndag–fredag klockan 8.00–16.00.

Akuta fel på kvällar och helger

Vid akuta fel på kvällar och helger som inte kan vänta, ring SOS alarm telefon 031-703 17 83. Akuta fel är till exempel vattenläcka eller inget vatten. Använd inte e-tjänsten vid akuta fel under helger och kvällar.

Felanmälan sophämtning

Har dina sopor inte blivit hämtade? Kontakta LBC:s kundtjänst för hämtning av mat- och restavfall.

Vardagar klockan 7.00–12.00 och 13.00–16.00
Telefon: 033–17 74 79
Mejladress: hushall@lbc-boras.se

Slamtömning

Vill du göra en felanmälan eller beställa extra tömning, kontakta LBC för slamtömning.

Vardagar klockan 7.00–16.00
Telefon: 0320-141 05
Mejladress: miljo@lbc-boras.se

Akut hjälp med slamsugning

Om du behöver akut hjälp med slamsugning utanför vardagar klockan 7.00–16.00, ring LBC:s jourtelefon: 033-10 70 50.

När LTA anläggning larmar

Det finns några saker du kan göra om din LTA-anläggning larmar. Om LTA-anläggningen larmar är vattennivån hög i pumpbrunnen. Det beror antingen på att pumpen stannat eller att det kommit extremt mycket vatten på en gång.

Läs mer om vad du kan göra när LTA-anläggningen larmar

Uppdaterad:

Informationsägare: Teknik- och serviceförvaltningen