Press och kommunikation

Här hittar du pressmeddelanden och postlistor. Du kan också läsa om var vi finns på sociala medier och om vår grafiska profil.

• Här finns pressmeddelanden, pressinbjudan och kontaktinformation.

• Här kan du ta del av kommunens postlistor. De publiceras varje vecka och ligger kvar på webben i fyra veckor.

• Marks kommun finns i dagsläget på Facebook, Instagram, Youtube, Spotify och LinkedIn. Totalt finns cirka 25 aktuella konton i de olika sociala medierna där flera av våra kommunala verksamheter publicerar innehåll regelbundet.

• Kommunens grafisk profil är en samling riktlinjer och designelement som skapar en enhetlig visuell identitet för kommunen.

1. Bevattningsförbud gällande kommunalt vatten i Mark och stängning av Kaskad

PRESSMEDDELANDE: Från och med den 17 maj klockan 14.10 gäller bevattningsförbud för alla som har kommunalt vatten i Marks kommun. Förbudet gäller tills vidare. Anledningen är flera faktorer; planerade underhållsarbeten på våra vattenverk, vattenläckor som har uppstått och en ökad vattenförbruknin...

2. Återvinningscentralen Skene skog stängd lördag 18 maj

På Pingstafton den 18 maj är återvinningscentralen Skene skog stängd.