Sidans innehåll

Synpunkter och klagomål

Vi vill gärna veta om du är nöjd med de tjänster som kommunens verksamheter erbjuder. Vi tar tacksamt emot dina synpunkter, de kan hjälpa oss att bli en ännu bättre kommun.

En synpunkt kan till exempel handla om något du tycker är bra eller något vi kan göra bättre (klagomål). Idéer och förslag är också varmt välkomna. Det kan handla om en tjänst eller service som kommunen erbjuder eller förväntas erbjuda. Lämna gärna din synpunkt via vår e-tjänst:

Eller vill du göra en felanmälan eller olägenhetsanmälan?

Felanmälan

Har du hittat något som inte fungerar på kommunala gator och vägar eller i fastigheter som kommunen äger eller förvaltar? Det kan gälla gatubelysning, kommunalt vatten och avlopp, vägar eller el. Då kan du göra en felanmälan till kommunen.

Felanmälan

Anmälan om olägenhet för människors hälsa eller miljö

Har du ett klagomål om olägenhet eller störning för människors hälsa eller miljö? Det kan t.ex. röra sig om utsläpp av kemikalier eller orenat avloppsvatten, förorenat dricksvatten, bristfällig hygien i livsmedelslokal, trafikbuller, industribuller, eller dålig inomhusmiljö såsom fukt, mögel, temperatur, radon, buller och ventilation. Då kan du behöva göra en olägenhetsanmälan till kommunens miljöenhet.

Anmälan om olägenhet - hälsa eller miljö

Anmälan om ovårdad tomt eller olovligt byggande

Om du vill göra en anmälan om olovligt byggande eller ovårdad tomt så gör du det genom att fylla i blanketten ”Anmälan om olovlig åtgärd eller olägenhet”

Anmälan om olovlig åtgärd eller olägenhet Pdf, 191.7 kB, öppnas i nytt fönster.

På sidan om behandling av personuppgifter kan du läsa om hur dina personuppgifter hanteras.

Behandling av personuppgifter

Kontakta kontaktcenter

Telefontider:

Måndag–fredag klockan 8.00–16.00

Öppettider för besök

Måndag–fredag klockan 7.30–16.00
Besöksadress: Kommunhuset, Boråsvägen 40 Kinna

Telefon: 0320-21 70 00

Mejladress: kontaktcenter@mark.se

Uppdaterad:

Informationsägare: Kommunstyrelsens förvaltning